Vad ska det bli av mig.

Vad ska det bli av mig?
Jag stirrar djupt in i tågrutans smuttsiga glas och frågar mig det högt i ord.
Herren mitt emot ger mig en frågande blick,
Man får inte vara liten och vilsen var man vill.
Man får göra som alla andra, vara tyst och sitta still.

långdragna tågräls ta mig vart som helst.

Idag på tåget försökte jag begripa vad det är hos mig själv som speglas utåt genom ansiktsuttryck.
Jag skrev olika känslor på papper,
och sedan under känslorubrikerna, ögonblick eller tillfällen jag kopplar till dem.
Därefter försökte jag se på mig själv och analysera vad mina ansikts uttryck förmedlade när jag tänkte på dem.
Det var spänande. Det kändes som jag kom mig lite närmare.
Till herljunga max kan jag vara så djup. Sen blir jag bara rastlös.
Så resten av resan drack jag te och tjuvlyssnade på andras småprat istället.

finurlig är ett bra ord.



Min kläd-och-sak-bytar dag gick bra! det var en av de bästa ideerna vi fått på länge!
Jag kom hem med en massa fynd som mina estetvänner rensat ut.
Och redan dagen efter såg jag klassflickorna bära upp mina gamla kläder med nöjda små miner!
tacka vet jag loppisar. tacka vet jag Es3m!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0