Sköldmön

I morgon skall jag klä upp mig litet extra och käna mig lite tjusigt kulturell sådär, åh,
jag beställde nämligen just biljetter till Sunset Boulevard som spelas på Göteborgsoperan.
Det käns som en perfekt fredagsplan att bjuda sin sockervaddssöta pojkvän på musikal.
Särskiljt när det är fina Andrew Lloyd Webber som skrivit musiken.

Jag har kikat runt lite på röda korset och Erikshjälpen idag också.
Hittade 2par byxor, raggsockor och en svart basker. En liten uppdatering av min Höstgarderob.
Alltihop till en summa av 150kr ungefär, vilket gör mig till en nöjd fynderska under välgörenhetens vingar.

Nu skall jag krypa till sängs.
Imorgon beger jag mig ut på nya helg-äventyr i storstadsluften och orust havsbrisar.
Sov så gott och dröm som Karin Boye:

Jag drömde om svärd i natt.
Jag drömde om strid i natt.
Jag drömde jag stred vid din sida 
rustad och stark, i natt.
(första versen ur "Sköldmön")
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0