Konfettiregn

Chrisian ringde förut och läste texten på Eldkvarns låt "Konfettiregn" högt för mig i luren.
Jag blev lite rörd och tackade utan att tveka ja till att sjunga den som duett i hans projektarbete.
-Alla borde ha en Christian i sitt liv, det är ganska så overderligt.

Jag hittade ett citat av Christian.
(Det får mig att tänka på våra fina stunder ute i regnet blad vattenpölar och rödvin.)

"där tiden är lite mer än bara tid, det är sekunder utav oändlighet.
Där detaljerna är viktiga, inte helheten.
Där solen lyser lite gladare (inte starkare). Där hösten luktar lite godare. Där vintern är ett vitt äventyr.
Där våren är mer än nytt liv. Där det inte är ida i idas sommarvisa som gör hela kohagen grön.
Där fjuniga småpojkar även accepteras och gula trimbollar är en sanning.
Där får man vara svettig när man sover, i det lilla, lilla landet iris
"



världens bästa Christan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0