Tillsammans är man mindre ensam.

Ska man bli sjuk och få feber gäller det att välja rätt tillfälle.
Den här gången har jag verkligen lyckats med detta svåra konststycke. 
Med en nöjd liten min gosar ner mig i en bybäddad säng med rena lakan som doftar sköljmedel, och stannar där hela dagen. 
Och jag har allt en febrig flicka på 18år kan önska sig.

1. Raggsockor.
2. kardemumaskorpor med mammas hemmagjorda marmelad.
3. Filmatiseringar av Jane Austen.
4. "Boston tea party" avsnitt som timothyprinsen sparat på skrivbordet i min dator.
5. Födelsedags Te "hissa segel" med små segelbåtar i som jag fick av olivia på min 18års dag.
6. Två katter som gärna spinner loss på den andra huvudkudden.
7. En hel aladdinask helt för mig själv, det känns så stilig att ligga där inbäddad och smaka på små praliner. Jag känner mig som en liten lyxprinsessa och det måste man ju få känna sig som när man är sjuk. tycker jag.
8. En ny bok av Anna Gavalda som mamma hittade på en loppis hon var i helgen "jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans". Jag har bara bläddrat igenom den men författaren till "tillsammans är man mindre ensam" kan inte komma med någon stor besvikelse.
9. Sist men inte minst kom min syster hem från sin lägenhet för att vara sjuk ihop med mig. Det är hundratals gånger mysigare att ligga och hosta ikapp med någon än att vara själv hemma. min älskade syster.

Nu ska jag gå upp och umngås med min familj, tända stearinljus, dricka te och smaka på aladdnaskens nya godbit "jordgubbscreme". mums.
Det är helt okej ändå att vara sjuk ibland.

I min hand står det två små ord med snirkliga bläckbokstäver.
Vespa och Takvåning.

Jag tänker på slutscenen i Amelie from Montmartre, finns det något lyckligare?



När jag ser det här vill jag bara Börja läsa Franska på momangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0