feberyra

Varje morgon vaknar jag under en himmel med elva stjärnor.
Jag fick min stjärnhimmel adresserad till mig på posten för nästan ett år sedan,
av pojken jag har närmast mitt hjärta.
Och jag tror inte jag drömmt en enda ond dröm sedan dess.

förutom när jag är sjuk och har feber, då kommer mardrömmarna till mig och håller mig vaken.
En massa lustiga tankar och funderingar för de mig sig också.
Idag har jag funderat mycket kring kungahuset, underkjolar, fridlysta djur och hedersvåld. 
Men jag tror inte det kallas feberyra, för tankar har jag gott om för jämmnan.
ibland tänker jag för mycket.  
Följa sitt hjärta ja. Det låter fint det med.

Idag har jag sett på filmer där de bär stora peruker, klänningar och går på maskeradbaler.
Jag har tecknat i blyerts, skrivit dikter och målat på glas. långa långa stannahemmadagar.
Jag stäcker ut mig som en katt bland lakanen och myser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0