att nynna lite för högt





(Jag ska dela med mig av mina spotifylistor här, när jag kommer på hur man gör. )

Regniga dagar när man ligger i sängen och läser bildeböcker av H.C Andersen
Nancy sinatra - Bang Bang, Katie Melua - Nine million bicycles, anthony & the Jonsons - cripple and the starfish  

Lördag morgonar när man går upp sent och lagar blåbärspankakor med sin pojkvän
Bo Kaspers Orkester - När du rör dig, Melissa Horn - Jag vet vem jag är när jag är hos dig

När man dansar runt på rummet bland klädombyten med läppstift och vet att kvällen kommer lysa
Manu chao - Me gustas tu, Vampire weekend - M79, RENT - out tonight

När man är nyvaken kl 06.00 och måste stiga upp fast lakanen sluter sig kring en som en varm lavin
Dektektivbyrån - Om du möter varg, Yann Tiersen - La Valse D'Amélie 

När man väntar på att man ska få gäster som är tjusiga nog att städa rummet inför
Moneybrother - they're bulding walls around us, Junior Boys - in the morning, Emiliana Torrini - jungle drum

Man skall överaska familjen med en vegetarisk gryta och nynnar med lite för högt
Laleh - big city love, Amy Winehouse - Rehab, Björk - Human behaviour, Amadou & Mariam - La Réalité

När man är kär och duschar i rykande varmvatten och pussas på nyckelben
Lars Winnerbäck - hjärter dams sista sång, Thomas di Leva - Miraklet, Fred Åkerström - Jag ger dig min morgon

När man är en klasskamrat på estetiska linjen och firar livet med rödvin och step touch
Caesars - Jerk it out, Håkan Hellström - Ramlar, Dungen - Panda, Kultration - Earth song

När man är en festivaltjej och trängs bland lyckliga leenden
Babyshambles - fuck forever, Mando Diao - Dance with somebody, Regina Spektor - Samson

Sådanna dagar när allting känns musikal och man är nära på att bryta upp i sång på spårvagnen
phantom of the opera, Cats - Jellicle songs for Jellicle cats, Hair - Let the sunshine in



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0