4 ben och 8 tassar

Och du skall kavla upp skjortärmarna,
för att slippa få mjöl på flanellen.
Du vet precis hur det blir då, att du får tvätta den till kvällen.
Bo Kaspers orkester fyller en takvåning för två,
vi gräddar pankakor i solljus som fyller varje vrå.
Du skrattar och jag ler åt något som hände igår,
mitt hår är lika mörkbrunt när jag drar fingret över ditt lår.

4 ben och 8 tasar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag köpte en kokbok som hette något så tjusigt som "Fransk Afton" idag.
Den hade guld kanter och underbara bilder på baskrar och uteserveringar.
Och så stod det mysiga texter om tillexempel Amelie from montmartre och Edith piaf mellan recepten.




Undrar om man drömmer mer när man är ung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0