Lycka till

Jag sitter på Fröken Olssons café mitt i ett nyvaket Göteborg.
Idag skall jag på en intervju till en konstskola.
Inte för att jag är säker på att jag vill gå där. Inte för att jag tror att jag kommer in.
Men för att ha en plan B mitt i allt vimms, och för att det säkert är lärorikt.

En ledig dag,
en tisdagskvällskonsert av mina förtjusande vänner i fjärran,
och en natt brevid en stilig ung man fick jag på köpet.

Det käns som om jag är påväg. Vart vet jag inte. Men jag kan lova att det käns.
Min klasskompis tippsade om att läsa på till de sista proven i studentmössan,
nu vill jag aldrig ta den av mig.



Nu kan jag bara önska mig lite regn, påfyllning av det fairtrade märkta te:t och lycka till
Lycka till till er. Sommaren är vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0