Iris i fablernas värld

Jag har världens bästa klass att leka sommarlov med på valborg.
Och jag har världens bästa pojkvän att somna brevid när jag kommer hem.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu skall jag skriva ner några böcker ur min lilla bokhylla som jag fastnat för.
(som man kan ha med sig till uteserveringar och parker i sommar, tillexempel)

Kallocain - av Karin Boye
Norwegian wood - Haruki Murakami
(som jag inte läst än men lovat allra käraste Linnean att öppna innom snaraste framtid)
Tillsammans är man mindre ensam - av Anna Gavalda
Romeo och julia - av William Shakespeare
Momo och kampen om tiden - av Michael Ende
Skynda kom och se - Lotta Lundberg
Tusen och en natt (som jag äntligen hittat på röda korset men inte hunnit börja på)
Alice in wonderland - av Lewis Carroll
ABC morden - Agatha Christie (eller någon annan av alla hennes små deckare)
Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren
Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra -
av Liza Marklund och Lotta Snickare
(man behöver ju inte bli brutalaktiv feminist, men man borde bry sig lite mer ibland)
 No tears fo queers - Johan Hilton

Jag önskar alla dagar i veckan att min bokhylla vore större,
men det finns en del kvällsförgyllare bland de här, tycker iallafall jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0