Jag är ingen urmakare

Undrar var man befinner sig om 4 år.
Kan att välja kärlek någonsin vara att välja fel?

Det finns så mycket som håller mig vaken att jag slutat försöka sova.
Istället sluter jag handen om mitt nya halsbandur och önskar mig mera tid.
Det är löjligt, vi vet ju att tiden går fortare än någonsin när det är vår.
Och dessutom är inte klockan på riktigt,
Den är köpt på glitter, och skulle av en urmakare sorteras i ordvalskattegorin "krimskrams".
tur att även klockor som går fel kan vara till tröst att hålla hårt i - det ger mig hopp.

______________________________________________________________________________

Idag har jag inte gjort ens hälften av vad som jag hade bestämmt, men jag har:
-Skrivit en lång lista på hemsidor som jag inte får besöka mer.
-Invigt den nya uteplatsen under äppleträden med en grekisksallad och min familj.
-Sökt lite jobb och kikat runt på andra eventuella sysselsättningar (eftersom jobben troligen inte blir mina).
-Fått finbesök av skogsgläntans egen fröken fröjd tvåtusenelva, även kallad Emma.


Nu skall jag drömma resor till fjärranland och om en egen lägenhet.
(eller en egen vind, om den fick se ut som den på bilden. åh.) 


Far i vind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0