en hand i himmlen och två fötter i sand.

Se dig omkring i en Decembernattsbuss,
Det är jag i den nya röda kjolen.
Där ute Stressar några utan att hålla någons hand,
Bleka efter längtan av en sommarfamn i solen.
De bär på en låda vin och gamla tunga minnen,
De vackraste är de kring dig, i den första midnattstimmen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi skaffar visum nu.
Snart står jag i ett oförberätt äventyr,
Sträcker händerna in framtidsdimma med fötterna i sanden.
Och försöker Fördjäves  se längre. Bortom horisonten.



När man ska resa till andra sidan jordklotet är det bra att vara två.






Kommentarer
Postat av: Erik Gustafsson

Är det du som har skrivit dikten i början? Den är underbart fin!

2011-11-20 @ 11:19:05
Postat av: iris

ja den har jag skrivit :)

tack så mycket!



Jag Michan, Christian och Tim spelade in en 7minutersfilm här om dagen då vi läste fler av dikterna som ett konstprojekt till skolan. du kan få se den när vi ses nästa gång :) + film som jag gjort till min och Christians låt. den är du med i .



jag saknar dig. puss!

2011-11-20 @ 11:55:43
Postat av: Erik Gustafsson

Det vill jag jättegärna! Skulle man kunna få texterna i läsvänlig form också? Jag ser potential till musik, om du vill förstås!



Jag saknar dig också!

2011-11-20 @ 23:10:28
Postat av: Anonym

självklart vännen! det vill jag gärna. börjar det bli dax för hemligheternas kammare snart måntro? :)

2011-11-21 @ 07:08:40
Postat av: Erik Gustafsson

Utan tvekan! Jag hoppas kunna hålla helgen 2/12-4/12 fri, men jag kan inget lova. Har ser det ut för dig då?

2011-11-22 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0